Zajímavosti z kraje

Logopedický příměstský tábor: Týden plný zábavy a učení

První den logopedického příměstského tábora jsme zahájili seznamovacími hrami, které nám pomohly vytvořit příjemnou a přátelskou atmosféru. Naučili jsme se také písničku „Máme rádi zvířata,“ která děti nejen bavila, ale také podpořila jejich výslovnost a slovní zásobu.

Velkým zážitkem byla návštěva opravdového psa jménem Simon. Děti měly možnost se s ním seznámit, pohladit si ho a dozvědět se více o tom, co všechno dokážou psi. Tato interakce s živým zvířetem byla pro děti velmi inspirující a motivující. Každé dítě mělo během dne také individuální logopedickou lekci, kde se mohlo zaměřit na své specifické potřeby. Další zábavnou aktivitou byla hra na stopaře a hledače, která podpořila dětskou zvídavost a spolupráci. Protažení tělíčka a cvičení na propojení levé a pravé hemisféry, stejně jako pohybové cvičení „každý pejsek má svůj ocásek“, přinesly dětem radost z pohybu a zlepšení koordinace. Na závěr dne jsme si do logopedického sešitu zapsali úkoly, které děti motivovaly k dalšímu učení.

Hůlkovo dojetí i resuscitace slavného muzikálu: Hudba Karla Svobody ovládla Vyšehrad

Druhý den tábora jsme se zaměřili na rozvoj sluchového vnímání prostřednictvím her na Trackera a rozvoj pohybové koordinace s pomocí her na Rubbla (psí hrdiny Tlapkové patroly). Děti si také procvičovaly prostorovou orientaci a motorickou obratnost. Individuální logopedické lekce pokračovaly i tento den, a tak měly děti možnost dále zlepšovat své jazykové dovednosti. Úkoly do logopedického sešitu byly zaměřeny na grafomotoriku, což je klíčová dovednost pro rozvoj psaní. Na závěr dne jsme se věnovali úkolům, které bystřily dětské hlavičky a podporovaly jejich logické myšlení.

Třetí den jsme se soustředili na aktivity, které byly zaměřeny na motorickou obratnost a grafomotoriku. Procvičovali jsme také předmatematické schopnosti, což je důležité pro budoucí školní úspěchy. Kooperativní hry nás učily spolupracovat a komunikovat v týmu, což je důležité nejen pro logopedický rozvoj, ale i pro život. Úkoly pro bystré hlavičky nás opět motivovalyk přemýšlení a logickému uvažování.

DEAD BOY DETECTIVES PODCAST: Kamarádi z pekla, nejhorší rande na světě a mraky koček

Čtvrtý den byl výjimečný návštěvou – děti navštívila terapeutická fenka Chantal. Děti se učily povely pro pejska a účastnily se pohybových cvičení, což bylo nejen zábavné, ale také velmi prospěšné pro jejich motorický a logopedický rozvoj. Logopedické procvičování bylo zaměřeno na rozpoznávání začátečních písmen předmětů a vytleskávání slabik, což podporuje fonematické uvědomování. Oromotorická cvičení probíhala individuálně i skupinově, což dětem poskytlo různé formy podpory a rozvoje.

Poslední den tábora jsme cvičili jemnou motoriku a grafomotoriku při aktivitě „cvičíme tlapky“. Děti si také zkusily létat jako Skye, což byla zábavná pohybová hra. Diskutovali jsme o tom, co je dobře a co se nedělá, což podpořilo prosociální chování dětí. Den jsme zakončili skupinovou  i individuální logopedií, kde si děti mohly zopakovat a upevnit vše, co se během týdne naučily.  Prosociální aktivity byly zaměřeny na spolupráci a vzájemnou pomoc, což děti připravilo na další životní situace. Týden na logopedickém příměstském táboře byl plný zábavy, pohybu a učení. Děti si odnesly nejen nové dovednosti, ale také krásné zážitky a přátelství.

Tábor proběhl v rámci MAP ORP Mladá Boleslav, reg. číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008214

Autor: Místní akční plán Mladá Boleslav

Související obrázky: