Studenti ze Seldčan jsou jedničky. Vytvořili nejlepší logo
Od září stihli v programu JA Studentská firma založit reálnou společnost a rozjet prodej. Nyní mladí podnikavci z Gymnázia a Střední odborné školy ekonomické v Sedlčanech dosáhli dalšího úspěchu. Vizuální identita jejich studentské firmy byla v soutěži JA Top Logo odborníky oceněna jako nejlepší v regionu.
Z 277 JA Studentských firem registrovaných v tomto školním roce bylo do soutěže JA Top Logo přihlášeno 134 soutěžních prací. Studenti měli graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké promo video k firemnímu produktu. „Naprostá většina středoškoláků si podnikání teprve zkouší, zjišťují, co vše to obnáší, od managementu přes finanční řízení až po komunikaci se zákazníkem. Cílem soutěže JA Top Logo je seznámit studenty s principy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu, včetně prezentace svých sdělení ve 30sekundovém reklamním spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel vzdělávací organizace JA Czech, která program JA Studentská firma na českých školách realizuje.
Středoškoláci si v programu zažívají reálný byznys, včetně všech úskalí a vlastních investic do základního kapitálu firmy. Přímo v praxi se učí týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Součástí školního programu podporující podnikavost je už potřetí marketingová soutěž JA Top Logo. Ta probíhá dvoukolově, nejprve na krajské úrovni, poté jako národní finále, které se letos uskuteční 2. února.
Ocenění v rámci klání ve Středočeském kraji získali žáci z Gymnázia a Střední odborné školy ekonomické v Sedlčanech s firmou Happy Baguette, která se věnuje výrobě a prodeji obložených baget. Vítězové všech krajských kol se začátkem února zúčastní národního finále a předání cen v renomované reklamní agentuře McCANN Prague.
Zákusek bez výčitek. Vyzkoušejte náš odlehčený míša řez. JIný už nebudete chtít
Jako porotci se v krajských
kolech soutěže JA Top Logo představili profesionálové z místních firem a institucí. Partnerem regionální soutěže bylo Středočeské inovační centrum (SIC). „Do soutěže se zapojilo 87 dobrovolných mentorů z 58 velkých i menších podniků, soukromé i státní sféry, vrcholoví manažeři, zástupci krajských úřadů, školních inspekcí i pracovníci marketingových oddělení. Všichni poskytli studentům návodná hodnocení, co se jim povedlo a co je třeba ještě zlepšit a jak své aktivity změnit. Jedná se o lidi z praxe, kteří mají chuť pomoci studentům v jejich rozvoji. Jim
samotným pak soutěž umožňuje nahlédnout do myšlení mladé generace a někdy i poznat nové neotřelé nápady. Prospěšnost mentorů a studentů je vždy vzájemná,“ poukázal Martin Smrž.
Oceněné studentské firmy:
1. Happy Baguette, Gymnázium a Střední odborná škola ekonomická, Sedlčany (výroba a prodej baget)
2. OktaPrint, Střední zemědělská škola, Čáslav (výroba a prodej nástěnných kalendářů, tiskové služby)
3. Tlapkey, Vyšší odborná škola a Střední zemědělská škola, Benešov (výroba a prodej psích hraček)